Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Onderwerp: Eerste aankoop nieuw toestel

Eerste aankoop nieuw toestel 18 mei 2019 11:19 #8930

  • De Bruyne
  • De Bruyne's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • Berichten: 3
Na jaaaren van twijfelen ben ik van plan mij ook een metaaldetector aan te kopen. Ik kon reeds verschillende keren kennismaken met het toestel van een vriend die een Garrett AT max heeft.
Maar omdat ik toch niet van plan ben om volledig onder water te gaan detecteren dacht ik eerder aan een Garrett AT pro, die toch een paar honderd euro minder kost.
Na contactopname met een winkel krijg ik echter de melding dat de Garrett AT toestellen zeker niet slecht zijn, maar niet kunnen tippen aan de Minelab Equinox reeks. Deze laatste zouden zeer innovatief zijn op elk vlak, en de Garrett toestellen zo goed als van de markt geveegd hebben (bijna letterlijk wat de verkoper me vertelt ??!!).
Ze verkopen nog wel de Garrett en hebben ze ook op stock, maar promoten dus geweldig de Minelab Equinox.
Als het allemaal wel waar is, zou ik opteren voor de Minelab Equinox 600.
Mijn vragen : is het wel waar wat de verkoper me zegt en indien ja, zou de MInelab Equinox 600 een degelijk toestel zijn voor een 'beginner'.
Dank bij voorbaat voor een antwoordje terug.
Groetjes
The administrator has disabled public write access.

Eerste aankoop nieuw toestel 21 mei 2019 20:17 #8932

  • Loki1986
  • Loki1986's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Berichten: 70
  • Ontvangen bedankjes 8
Hoi De Bruyne.

Ik heb al een vermoeden waar je langs gegaan bent. Het hangt vaak van verkoper tot verkoper af, en mijn inziens (het blijven verkopers) probeert een verkoper toch graag te verkopen. Als je het aan Franco zou vragen (enige officiele invoerder in belgië) dan prijst hij natuurlijk boven al Garrett aan.

Ikzelf heb momenteel enkel ervaring met Garrett. Heb momenteel de 300i en de AT MAX. Beide goede toestellen, maar kan geen vergelijk maken met de Equinox.
Maar wat is je budget? Tot € 300? Tot € 800? Meer dan €1000?
En achter wat wil je gaan zoeken? Euromunten? Oude munten? Millitaria?
Waar wil je gaan zoeken? Strand? Bos? Akkers? Weilanden?

Ik heb zowel met mijn 300i als mijn AT-max al mooie vondsten gevonden. Als het er niet ligt, zal je het zeker niet vinden.
Misschien moet je zelf eens met enkelen mee gaan om het zelf aan te voelen.
Bounty Hunter Sharp Shooter II - Garrett AT MAX - Garrett 300i
Laatst bewerkt: 21 mei 2019 20:23 door Loki1986.
The administrator has disabled public write access.

Eerste aankoop nieuw toestel 22 mei 2019 14:29 #8934

  • De Bruyne
  • De Bruyne's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • Berichten: 3
Ik ben reeds meegegaan met een vriend die de AT Max heeft, maar die vind ik nu net iets te duur. Een 700 euro wil ik wel uitgeven, maar 900 euro.... ik weet het, het is slechts 200 euro meer, maar het houdt ergens op hé.
En achter wat ik wil zoeken.... achter alles zeker, en waar.... ook overal.
Met enkelen (met verschillende detectors dus) ben ik nog niet mee geweest, alleen dus met iemand die de AT Max heeft, en naar verluid zou het grootste verschil met de Max enkel de hoofdtelefoon zijn die draadloos is... heb ik me laten vertellen. Dan hou ik het misschien toch best bij de AT Pro (?), die wellicht wel voldoet voor een beginner (?).
The administrator has disabled public write access.

Eerste aankoop nieuw toestel 23 mei 2019 07:40 #8935

  • Loki1986
  • Loki1986's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Berichten: 70
  • Ontvangen bedankjes 8
Ik weet niet of de AT Pro het goed doet op het strand. Mijn ervaring - toen ik nog maar juist de AT Max had en de instelling er nog niet echt van onder de knie had - deed deze het helemaal niet goed op nat zand (veel zout). Nu woon ik te ver van de zee om daar geregeld naar toe te rijden. Op velden en in bossen doet deze het heel goed. Maar heb voor de rest zelf nog niet veel kunnen vergelijken.

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen de AT Pro en de Max. Voor mij heeft de hoofdtelefoon de doorslag gegeven aangezien ik nogal gemakkelijk bij het graven de detector opzij leg, wat met een draad niet zo aangenaam is.
Bounty Hunter Sharp Shooter II - Garrett AT MAX - Garrett 300i
The administrator has disabled public write access.

Eerste aankoop nieuw toestel 23 mei 2019 09:39 #8936

  • De Bruyne
  • De Bruyne's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • Berichten: 3
Wat betreft die hoofdtelefoon en het neerleggen van de detector, daar heb je wel een punt.
Had daar nog niet aan gedacht.
Toch bedankt voor alle info.
Groetjes
The administrator has disabled public write access.