Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Einde.

Einde. 16 dec 2016 19:14 #7674

• Bjorn
  • Bjorn's Profielfoto
even mede delen dat ik beslist heb na dit jaargang geen lid meer zal zijn van de club nvd anp. Ik geef me functie als moderator dan ook vrijwillig af.

wens iedereen nog veel plezier bij de club en het zoeken.

Mvg,

Bjorn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Einde. 19 dec 2016 21:01 #7704

• Kobe Hoffmeister
  • Kobe Hoffmeister's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Garrett AT Pro International en Pro-Pointer AT
  • Ontvangen bedankjes 139
Ookal ken ik je niet, het is nooit fijn om te horen dat er iemand van de club stopt...
Wie niet zoekt die vindt niks. :)

Einde. 20 dec 2016 23:21 #7708

• dodr
  • dodr's Profielfoto
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 6
Awel Kobe, dat vind ik mooi gezegd van je.Dat doet deugd om zoiets te horen van zo een jonge man als u.
Laatst bewerkt: 20 dec 2016 23:26 door dodr. Reden: eerst antwoord niet bij de juiste rubriek

Einde. 22 dec 2016 22:18 #7726

• Olivier
  • Olivier's Profielfoto
  • Administrator
  • Garrett Ace 250 - Garrett AT Pro
  • Ontvangen bedankjes 125
Oesje Bjorn, wat is er?

Einde. 24 dec 2016 10:30 #7727

• Bjorn
  • Bjorn's Profielfoto
Zal even toch wat toelichting geven, ik ben vroeger altijd met tuning (uitbouwen van auto's) bezig geweest, ben daarmee gestopt omdat ik geen zin meer had in het telkens verbouwen van de auto om door de keuring te geraken, omdat ik het beu was om altijd op te moeten letten voor politie, controles en boetes, ik het beu was om de risico's te lopen om levens lang te moeten betalen omwille van een niet regelementaire auto waardoor verzekering zich terug trekt na ongeval, stel u dan voor dat er een dode bij is, is u leven voorbij... en dat omdat je toch maar moest kunnen doen wat ni mag. Ik ben toen standaard auto gekocht, en ben gaan zoeken, iets wat me voor me auto hobby ook al aansprak, ma toen ni mocht van me ouders. Via jorgen ben ik dan bij deze mooie club beland.

Je vraagt je wss af wat het een met het ander te maken heeft? zelfde verhaal eigenlijk en ook nog wat anders.

Toen ik begon met zoeken, was er niet echt een regel, buiten melden van archeologische spullen, putjes dicht doen, munitie melden, etc. Normale regels. Afgelopen jaar is de nieuwe wetgeving dan op de proppen gekomen. Met naar mijn inziens abnormale regels, regels die van de hobby geen hobby meer maken, ik heb nog een leven ook, ik heb geen tijd en geen zin in al die toestanden van het noteren van vondsten, het melden van elke vondst, het bewaren van vondsten naar hun voorschriften. Als je dan leest dat er iemand al voor de rechtbank moet komen, 1500 euro boete detector en zijn gevonden munt kwijt... dat is mij een hobby niet waard. Ik heb een toekomst, ik heb een goede en vaste job, ben een eigen huis aant bouwen ik heb geen zin om dat te verspelen met een der welke illigaliteit, ben trots op mijn blanco strafblad. Daarom zoek ik ook niet meer in België, wat mij dus ook niet echt meer relevant maakt met het forum hier.

Wil dit zeggen dat ik stop met zoeken? nee, ik gooi het gewoon over een andere boeg, ik ga vakantie en zoeken combineren, vier a vijf keer per jaar, een week op zoek vakantie van acht dagen zoeken. Naar polen waar zoeken wel toegelaten is zonder enig probleem, ik heb me dan ook aangesloten bij ghosts of the eastern front wat mij ook de deuren opent tot Roemenië, Oekraine, Latvia, mogelijk zelfs rusland. Alles compleet legaal, zonder OE en hun regels.

Tweede punt is, dat ik dit jaar toch teleurgesteld ben in de club eerlijk gezegd, en zonder afbreuk te willen doen aan allen die er toch wel hun tijd in steken. Het eerste jaar was goed, maar dit jaar had ik er eigenlijk niks aan.
- eetdag bij de turk ging dit jaar niet meer door
- militaria zoekweekend is niet doorgegaan
- zoekwedstrijd is er ook niet geweest ( niet dat ik mee deed, ma vind spijtig dat alles van club uit stil gevallen is )
- een pasje waar ik niks mee ben, ik ga alleen zoeken in bossen, velden en stranden heb ik gewoon geen zin in, da zegt mij niks, en geen enkele boswachter of andere controleur die gelooft dat ik in het bos zit als strandzoeker opzoek na euro's...
- het twee maandelijks boekje is een halfjaarlijks boekje geworden, want heb ma een of twee boekjes gehad. dus eigenlijk voor mij vier bladzijden dat ik lees, ben puur militaria gericht vandaar

Ik weet dat er veel tijd in een club steekt enzo he, maar ik vind het persoonlijk erg magertjes voor de 35 euro lidgeld die ik daarvoor betaal.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik alle respect heb voor het werk dat jullie er in steken, het is niet altijd even gemakkelijk, en ik wil ook niemand iets verwijten, maar naar mijn mening is de club niet wat bij mij past. Een muntzoeker of sieraad zoeker, zal hier zeker wel zijn gram halen, dat zeker wel!

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is, neem graag op een fijne en eerlijke manier afscheid, kon ook gewoon niks zeggen, en lidgeld niet betalen enzo. Maar zo steek ik niet inelkander.

Mvg, bjorn
  • Pagina:
  • 1
  • 2