Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Welkom in de boeiende wereld van metaaldetectie!

Onderwerp: Hoi

Hoi 29 mei 2017 13:40 #8086

• martijn
  • martijn's Profielfoto
  • New Member
Hoi, ik ben Martijn. (37j)
Ik heb nu ongeveer een jaartje een metaaldetector (Garrett 300i), waarmee ik af en toe het veld in trek.Te weinig naar mijn gevoel, maar het moet ook goed uitkomen natuurlijk.
Voorlopig ben ik steeds op een akker naast onze tuin gaan zoeken, waar ik voornamelijk musketballetjes, kogels en zegels vond. Het lukt aardig, maar ik denk dat er nog veel te leren valt.
Ik zou best wel graag eens op een andere locatie en met wat zoek-makkers ten velde gaan...

Ik weet niet goed of je zomaar in een bos bijvoorbeeld kan gaan zoeken, of moet je daarvoor ook eerst toestemming vragen... en aan wie dan? Bij een akker is dat makkelijker, als je de boer op z'n traktor treft.

Ik ben van de regio Leuven. Tips of suggesties altijd welkom! :)

Groeten,
Martijn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoi 30 mei 2017 15:44 #8088

• Franco
  • Franco's Profielfoto
  • Moderator
  • Officiele Garrett invoerder
  • Ontvangen bedankjes 169
Hallo,
het beste is ALTIJD toestemming te vragen zodat u later geen problemen kreeg.
Bent u van plan om archeologische voorwerpen op te sporen raad de OE u een pasje aan te vragen.
Zoekdagen en evenementen van de nvd-anp bent u altijd welkom. Op 5 Juni gaan wij zoeken na een festival in Houthalen op de camping daar heb ik toelating voor.
Groetjes
Franco
Al meer dan 29 jaar alleen officiële invoerder van Garrett.
www.facebook.com/demuntzoeker
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.