Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: vraag om hulp bij onbekend keldergat

vraag om hulp bij onbekend keldergat 26 okt 2018 17:08 #8876

• Loki1986
  • Loki1986's Profielfoto
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 8
engel schreef :
Beste Loki1986,
Met veel moeite is het me via greenshots gelukt - hoop ik - om 4 van de 6 foto's bij te sluiten (zie in een van je voorgaande berichten). Mijn hemel, wat is dat moeilijk om op de site foto's bij te sluiten.
Maar hopelijk heb je nu wel een eerste indruk.
Met hartelijk,
engel

Op het eerste zicht lijkt me dit gewoon de aarding van het huis...
Met een metaaldetector ga je dat koper detecteren. Dus in mijn ogen nutteloos.
Bounty Hunter Sharp Shooter II - Garrett AT MAX - Garrett 300i
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

vraag om hulp bij onbekend keldergat 26 okt 2018 18:32 #8877

• engel
  • engel's Profielfoto
  • New Member
Goed gezien van die aarding, maar we're talking 1750 hier, en die aarding is pas jongstleden door de aannemer aangebracht (o.a. voor de installeren wasmachine) en kan er natuurlijk even gemakkelijk weer uitgehaald ten behoeve van een detectiemeting. Dus wat denk je er dan van?
Met hartelijk,
engel

vraag om hulp bij onbekend keldergat 28 okt 2018 01:20 #8878

• engel
  • engel's Profielfoto
  • New Member
Beste Loki1986 en Galu82, en andere leden detectoristen/prospecteurs,
Ik ben net weer terug uit Stavelot van het restaureren van de keldermuren; ik doe dat samen met mijn Nederlandse
buurman, telkens 225km heen en weer over de 313, want hij en ik kunnen niet iedere dag. Natuurlijk is er voor de rest van de renovatie een echte aannemer, maar die kelderrestauratie doen we zelf, om het historische karakter van het huis te behouden, en ook omdat er via de buitenisolatie een 'schoorsteeneffect' vanuit de kelder via de wenteltrap naar het huis is ontstaan, en zeker in de winter niet tegenaan te stoken - ik heb het wel eens -28°C meegemaakt daar! Het is een fikse klus, maar we schatten nog zo'n vier, vijf dagen dat het geklaard zal gaan zijn. Maar dan blijft er nog als laatste etappe het dilemma van ket keldergat: dan toch maar dichtgooien om de kelder af te ronden? En het mysterie verder dan maar laten voor wat het is en voor lief nemen? Kan natuurlijk, maar voelt toch niet echt heel ok.
En als ik dan die groepsfoto van jullie site bekijk dan zie ik een stel heel toffe gasten, en denk ik bij mijzelf hé
fellows, gimme me a break, is er nou niet een van jullie die me hiermee te hulp wil schieten?! Of is dat nou zo gek gedacht?
Ik blijf benieuwd, en met hartelijk,
engel

vraag om hulp bij onbekend keldergat 28 okt 2018 08:30 #8879

• blokx
  • blokx's Profielfoto
  • New Member
Ik zou het er gewoon op wagen en een paar dagen graven dan maar een week vertraging op de werken beter als voor altijd naar die muur kijken en denken wat zou het zijn als t korter bij was kwam k zelf graven ben nu ook benieuwd

vraag om hulp bij onbekend keldergat 28 okt 2018 09:14 #8880

• engel
  • engel's Profielfoto
  • New Member
Ha, je begrijpt mijn frustratie! Dat is een schoon begin. Want wat had je gedacht van het volgende: ik kom vanuit Dinteloord NL op de Antwerpse ring en 313 etc., waar zit jij ? Ik zou je dan bijvoorbeeld kunnen ophalen voor het doen van een detectie en je daarna fêteren bij de plaatselijke Italiaan en weer thuis terugbrengen. Dan zal ik zorgen dat die koperen aarding er weer even uit gaat.
Is dat wat?
Met hartelijk,
engel