Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Geotag je vondsten op google earth

Geotag je vondsten op google earth 10 feb 2014 21:26 #1514

• Olivier
  • Olivier's Profielfoto
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 135
Na wat te zitten babbelen met Rocky op de determinatie avond heb ik wat zitten zoeken hoe je je vondsten kan 'geotaggen' op een map.

Benodigheden:
1 smartphone met GPS & Internet
SportsTracker app (www.sports-tracker.com)
GPiSync (code.google.com/p/gpicsync/)

Hier enkele instructies:
1. sports-tracker downloaden en installeren op je gsm (android of iphone) en GPiSync installeren op je PC.
2. sports-tracker opstarten, en wanneer je iets vindt een foto van nemen, vanuit sportstracker
3. Thuisgekomen, je foto's opslaan, via usb kabel, of bluetooth op je PC
4. In je profiel van sports-tracker online je workout exporteren en opslaan op je PC
5. Je foto's synchroniseren met GPiSync met de export van je workouts en de map waarin je foto's staan. GPiSync zal je foto synchroniseren met de gewandelde route van je zoektocht en dit exporteren naar een KML file.
6. De .KML file van google earth openen en bewaren.

Dan krijg je een map dat je kan opslaan in google earth, bewerken, in en uit zoomen!:

Zo kan je na enkele maanden een heuse databank, met in of meer correcte geolocatie van je vondsten aanmaken en bewaren in google earth en zo min of meer relaties leggen tussen bepaalde hotspots waar munten, kogels of andere voorwerpen liggen ;)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt: 10 feb 2014 21:39 door Olivier.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geotag je vondsten op google earth 10 feb 2014 22:13 #1519

• Rocky2102
  • Rocky2102's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Garret AT-pro
  • Ontvangen bedankjes 25
Goe gezien olivier ik kende het maar was het vergeten dank u om mijn geheugen op te frissen.

Rocky
Detectorvrienden heb je nooit genoeg maar steeds te weinig.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.