Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Garrett AT Pro of AT Max

Garrett AT Pro of AT Max 16 mei 2018 14:53 #8639

• martijn
  • martijn's Profielfoto
  • New Member
Hoi Allemaal,

ik ben sta op het punt een nieuw (tweedehands toestel) te kopen, maar kan maar niet beslissen tussen 2.
Beide zijn ongeveer gelijk qua prijs:
Garrett At Pro met 2 coils en 2 headset (ook onderwater)
- of -
een Garrett At Max met wireless headphone (1 coil)... en garantie

Wat denken jullie?
Ik lees gemixed reviews over de max... en de pro heeft zich zeker al bewezen als goeie machine. Daarbij krijg ik er dan 2 coils bij...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Garrett AT Pro of AT Max 18 mei 2018 10:21 #8640

• Loki1986
  • Loki1986's Profielfoto
  • Senior Member
  • Bounty Hunter Sharp Shooter II - Garrett AT MAX
  • Ontvangen bedankjes 7
Frequentie ligt bij AT Pro hoger, maar heb met deze geen ervaring.
Ikzelf zoek met een AT Max en ben hier tevreden van. Wireless headset heeft me toen over de streep getrokken.
Ik denk dat beide gelijkwaardig zijn. Misschien dat Franco iets meer kan zeggen.
Bedankt door: martijn

Garrett AT Pro of AT Max 18 mei 2018 10:29 #8641

• martijn
  • martijn's Profielfoto
  • New Member
Hoi Loki1986,

bedankt voor het antwoord...ik raak er maar niet uit :-)
Inderdaad, de pro heeft zich al bewezen als kwaliteitsvolle detector. De hogere frequentie en de meerdere modi geven deze het voordeel.
In de aanbieding wordt hij ook verkocht met 2 coils (een standaard en een kleinere) + 2 headsets (een gewone en een waterdichte).
Maar de max is natuurlijk de nieuwere, zogezegd het perfecte huwelijk tussen de pro en de gold... en heeft een wireless headset.

Ik gebruik de headset momenteel niet vaak met mijn garrett 300i. Ik heb wat tape over de luidsprekers geplakt zodat die niet te luid piept... zodat ik niemand ermee stoor en niet teveel aandacht trek :-)

Voorlopig denk ik aan de max, omdat deze nog garantie heeft, en de nieuwste (beste?) specs heeft? maar .... ik ben een eeuwige twijfelaar als het over zo'n dingen gaat. Ik denk dat ik ondertussen hald youtube bekeken heb, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van :-)

Nevertheless, bedank voor het mee denken!
Groeten,
Martijn

Garrett AT Pro of AT Max 19 mei 2018 11:19 #8643

• Franco
  • Franco's Profielfoto
  • Moderator
  • Officiele Garrett invoerder
  • Ontvangen bedankjes 183
Hallo, dit is nu wel heel gemakkelijk.
Natuurlijk kiezen voor de AT MAX dat heel wat anders is dan de AT Pro Int.
De AT Max is zelf bijna niet meer vergelijkbaar aangezien deze veel meer mogelijkheden heeft. Het beste is even komen zien in de winkel en testen.
En heb gij vragen gewoon even bellen.
Groetjes
Franco
Al meer dan 29 jaar alleen officiële invoerder van Garrett.
www.facebook.com/demuntzoeker
Bedankt door: martijn

Garrett AT Pro of AT Max 19 mei 2018 23:00 #8644

• martijn
  • martijn's Profielfoto
  • New Member
Hoi,
dank je voor jullie antwoorden!

Ik heb ondertussen de AT Max gekocht !

Hopelijk een goeie keuze... want hij doet wat gek vind ik...
Als ik de machine aanzet, moet ik de sensitivity verschillende blokjes laten zakken, anders blijft hij maar te keer gaan... alle nummertjes passeren de revue op het scherm. Ik vermoed dat dat door de bodem komt, of straling? Maar dat is me nooit overkomen met andere detectors hier.

Ik moet ook enorm wennen aan het geluid... het lijkt 'afgekapt' in vergelijking met de mooie duidelijke tonen van mijn garrett 300i, heel moeilijk te onderscheiden wanneer er iets gevonden wordt. Alleen als ik heel traag over het target ga, komt er een duidelijk signaal. Ik mag echt niet snel zwaaien, anders hoor ik er eigenlijk weinig van...
Ik ga proberen zo snel mogelijk eens op een andere plek te testen... maar echt gerust ben ik er nog niet in.
Misschien had ik dan toch beter de pro gekocht? Met zijn 'vollere' tonen, en zijn std en pro modes?

De wireless headset is wel de max!

Hebben jullie misschien nog tips om betere resultaten te krijgen? Ik probeerde al:
  • opnieuw ground balancen
  • andere frequentie
  • andere modi (met meer minder disc)
  • minder sensitivity
  • threshold verlagen
  • spoel eens loskoppelen en opnieuw mooi rollen langs de stok
  • resetten
  • beschermschotel erafgehaald om zeker te zijn dat er niets tussen zat...

Ik hoor graag als jullie nog tips hebben!

Groeten,
Martijn
Laatst bewerkt: 20 mei 2018 00:27 door martijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3