Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Eifel zondag 3 juni

Eifel zondag 3 juni 05 juni 2018 13:10 #8699

• Dan
  • Dan's Profielfoto
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 59
Eifel, zondag 3 juni,
Zondag 3 juni ben ik met een paar zoekmaten nog eens naar de Eifel getrokken. Ik had een stukje bos uit gezocht waar we nog niet geweest waren. Voor de veiligheid , de mannen afgezet in het bos en mijn wagen wat verder op een parking voor wandelaars gezet, zodat het niet opvalt. Wij met goede moed vertrokken maar al vlug zaten we in een heel drassig gebied. Hier zal wel niets liggen zei ik tegen de maten, maar ik had me wel vergist. Onze beste zoeken (of met het meeste geluk) had kreeg een signaal. Terwijl hij aan het graven was kwam het water al tevoorschijn. Een paar Garandclips kwamen tevoorschijn met nog wat rot stof van de bandelier.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Wat verder in de modder was het mijn beurt, een US drinkbeker, jammer genoeg wat plat, maar het handvat lag er gelukkig ook bij. Ook nog een paar rotte US handgranaten, deze hebben we terug diep in de modder gezet.

Nadien zijn we wat drogere stukken gaan opzoeken en onderweg moesten we een open stuk oversteken. Juist op dat moment was er een windvlaagje waardoor de hele wei onder de pluisjes zat. Wel mooi om te zien.

Na de middag kwamen we een redelijk moeilijk stuk tegen maar de eerste aanwijzingen waren goed zodat we toch hier verder zijn gaan zoeken. Gelukkig maar. Eerst wat losse hulzen en BAR plaatsje. Mijn zoekmaat, ja hij weer: kom hier eens, in een schuttersput een US eetblik samen met een Duits gasmasker en wat verder een stukje stof van uitrusting samen met wat hulzen.

Ik vond nog een US granaatje (die dag samen 5 stuks gevonden, allemaal natuurlijk terug diep), een ontsteker van een ontplofte handgranaat en een stuk van een varkensstaart om prikkeldraad vast te zetten. Maar de toppers waren weer voor mijn maat. Een Duitse bajonet en een gasmasker filter.

We vonden ook nog een aantal garand patronen met een nikkelen kop, deze had ik nog niet gevonden, gewoonlijk hebben deze en tombak kop. Het zijn wel heel vroege, op de bodemstempel stond F A 40.

Toch weer een topdagje geweest…….
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Eifel zondag 3 juni 05 juni 2018 13:13 #8700

• Dan
  • Dan's Profielfoto
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 59

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Eifel zondag 3 juni 05 juni 2018 18:22 #8703

• jorgen
  • jorgen's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 79
was een goed dagje .gaan nog eens terug hoor :cheer: