Deze website maakt gebruik van cookies. Het gebruik van cookies zijn noodzakelijk voor een beter en gemakkelijk surfervaring op de website van NVD-ANP.

Onderwerp: A detectortrip near by Gent

A detectortrip near by Gent 29 okt 2014 09:51 #3545

  • menneke
  • menneke's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Zoek met Garrett AT PRO International
  • Berichten: 397
  • Ontvangen bedankjes 42
Olivier, misschien een domme vraag maar hoe geraak je aan de boeren hun naam voor een veld?
Heb hier gisteren nog iemand aangesproken die met de tractor een veld aan het omploegen was. Had hem gevraagd of hij de eigenaar was maar dat was hij niet. Hij kende wel de eigenaar maar had er geen nummer van, heb hem een kaartje gegeven met mijn gegevens. Het ligt hier vol velden maar de eigenaars wonen niet in de buurt.
Beter 1 vogel in de hand dan...... geen handen :-)
The administrator has disabled public write access.

A detectortrip near by Gent 29 okt 2014 13:56 #3546

  • Marc
  • Marc's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Berichten: 211
  • Ontvangen bedankjes 71
Ik ga het gewoonlijk aan het dichtsbijzijnde huis vragen en meestal met succes.
Veni, Vidi, Vici.
The administrator has disabled public write access.

A detectortrip near by Gent 29 okt 2014 15:57 #3547

  • menneke
  • menneke's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Zoek met Garrett AT PRO International
  • Berichten: 397
  • Ontvangen bedankjes 42
Heb intussen al de landbouwers van het dorp gevonden via Google. Er zullen er toch wel een paar zijn die hier een veld hebben. Morgen eens beginnen rond te bellen :cheer:
Beter 1 vogel in de hand dan...... geen handen :-)
The administrator has disabled public write access.

A detectortrip near by Gent 29 okt 2014 20:57 #3549

  • Olivier
  • Olivier's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Berichten: 423
  • Ontvangen bedankjes 135
Menneke,

ik ga anders te werk dan Marc, ik vraag het niet bij de buren... ik ga gewoon aanbellen bij boerderijen en vraag aan de landbouwer of hij ergens een veldje vrij heeft staan waar ik op mag met de belofte dat ik ondertussen ook alle rommel meeneem. Ondertussen heb ik dus ook enkele bakken vol oud ijzer, koper en andere rommel dat ik eens dringend weg moet doen :) Hierdoor in 't pajottenland ondertussen enkele boeren leren kennen en alles loopt prima!
The administrator has disabled public write access.

A detectortrip near by Gent 29 okt 2014 21:09 #3551

  • menneke
  • menneke's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Zoek met Garrett AT PRO International
  • Berichten: 397
  • Ontvangen bedankjes 42
Heb intussen al een veld of 10 in mijn eigen gemeente en de buurgemeenten, dus ben wel een tijdje goed nu. Allemaal gevonden met google .
Veel maïsvelden maar ook weiden, van één maïsveld weet ik zeker dat er tijdens WOII een legerkamp is geweest van de Duitsers en dat er waarschijnlijk tijdens WOI ook wel iets geweest is. Weet dit van iemand van de plaatselijke heemkundige kring. Ben eens benieuwd, de maïs wordt volgende afgedaan ;)
Beter 1 vogel in de hand dan...... geen handen :-)
The administrator has disabled public write access.